Meniszkusz sérülések (Meniscus, Gyűrűporc, Porcleválás…) gyógytornája

(Elnézést kérek ez a bejegyzés még szerkesztés alatt áll! A fordításnak csak éppen elkezdtem javítani a gépi fordítást, mihelyst lesz időm akkor folytatom, de addig is fontosnak tartom, hogy ezek megtalálhatók legyenek itt. Ha kérdése van írjon nyugodtan.)

A meniszkusz sérültek fizioterapiájára, gyógytornájára számos lehetőség van.

Ha a meniszkusz sérülését operálják, akkor az orvos a meniszkus műtétnek megfelelő terápiás protkoll szerinti gyógytornát ajánlja.

De ha a szakadás a meniszkuszon olyan, amely nem igényel műtétet, akkor a páciens megpróbálkozik a konzervatív kezeléssel, vagy az orvos nem gondolja, hogy műtétre van szükség, akkor van néhány dolog, amit meg kell fontolnod. Először is, az a tény, hogy ott van a szakadás, emiatt a terápiának nagyon elővigyázatosnak kell lennie az elején.

Általában terapeutákként használjuk a RICE nevű rövidítést, amely

R rest – pihenés,

I ice – jég,

C compression – kompresszió és

E elevation – megemelés

Általában ezek a sérülések sok fájdalmat és sok duzzanatot okoznak, és azok az első napokban, ezért fontos hogy olyan hatások érjék amik segítik csökkenteni a fájdalmat és a duzzanatot. Tehát a többi, a jég, a tömörítés és az emelkedés, amely valóban hasznos néhány napig. Amint javul a mozgás tartománya, ha javul a duzzanat és a fájdalom, akkor néhány gyakorlatra is továbbléphetsz.

És az első pár gyakorlatok megpróbálják elkezdeni a térd tényleges izmainak pumpálását. Tehát izometrikus gyakorlatokról beszélünk a quadricepekhez, az izometrikus gyakorlatokhoz a combizmokban. Ezek könnyen elvégezhetők a padlón vagy az ágyban, és ezeket otthon is elvégezheti. Nincs ok arra, hogy ebben a tornateremben menjenek. Miután elvégezte az izometrikus gyakorlatokat, akkor továbbhaladhat a sarokdobozba, ami egy gyakorlat, amit tehet a padlón vagy az ágyban is.

Ez egy egyszerű hajlítási és kiegyenesítő gyakorlat, nagyon kis súrlódás és nagyon kevés ellenállás a gyakorlatban. Néhány nap múlva ezután továbbhaladhatsz ezekre a sarokcsúszkákra, de talán a kezed segítségével segítesz és nyomást gyakorolsz a nyomásra. Ez a szakasz 1-3 évig tarthat valakit. Valahol a színpad közepén bármennyire elkezdhetünk biciklizni, kerékpározni az edzőteremben, valamint néhány lábgerinc és néhány láb kiterjesztésű gyakorlatot végrehajtani, súly nélkül, majd súlya nélkül.

Végül pedig, ha egy meniszkusz szakadással szembesülsz, akkor vissza akarsz térni a funkcionális gyakorlatokra, mint például a guggolásokra és a tüdejeidre, sőt a split squatjaidra is. Ez egy magasabb szintű feladat, amelyet várni kell, amíg a helyreállítási folyamat befejeződik. Nagyon kihívja a lábának izmait, hogy funkcionálisan dolgozzanak, mert napjaink nagy részét felszedik a székekről, vagy lépcsőn megyünk le. Ezek a gyakorlatok valóban lehetővé teszik az izmok funkcionális működését.

Tehát ez egy 4-6 hetes folyamat, akár önmagában, akár fizikai terápiás irodában, a sérülés mértékétől függően. És ismét, ha ez utókezelő személy, akkor általában az orvos megmondja nekünk, hogy hova kell menniük, és mikor, miként kell időben és hogyan kell eljárni, és ezek a lehetőségek a meniszkusz könnyre.

Fontos!

A McKenzie gyakorlatok célja alapvetően a térdben érzett fájdalom csökkentése. Bár előfordul, hogy a gyakorlat kezdetben fájdalmat okoz, de ha ez a gyakorlat megfelelő akkor a fájdalom csökken és elmúlik az ismétlések hatására.

A gyakorlatokat csak minősített McKenzie terapeuta vezetésével végezze, hogy a mozdulatok biztosan az Ön  jelenlegi állapotának megfelelőek legyenek.

 

Posted in Térdfájdalom and tagged , , .

Vélemény, hozzászólás?