Hogyan aludjak derékfájással? -1 rész: éjszakai deréktámasz

Hogyan aludjak derékfájással?

Többen panaszkodnak arra, hogy éjszaka folyamán vagy reggelre fájdul meg a derekuk. Ennek a csökkentésében a megfelelő gyakorlatok mellett, bizonyos estekben, sokat segíthet az éjszakai deréktámasz.

Itt is az fontos, kinek és mikor érdemes ezt alkalmaznia? 

Amikor a betegvizsgálat (Mechanikai Vizsgálat) során a testhelyzetek vizsgálatához érünk, akkor szoktuk megbeszélni a fekvéssel kapcsolatos tapasztalatokat és az esetleges korrekciókat.
Nem mindenkinek, de többeknek segített már az úgynevezett “éjszakai henger” (McKenzie® Night Roll). Ez a henger könnyen helyettesíthető több betegem használt már eredményesen hasonló megoldást feltekert törölközővel, pokróccal vagy félbehajtott kispárnával.

Hogyan állapíthatom meg, hogy nekem most, melyik fekvés segít?

Először itt is fontos a megfigyelés! Ez segíthet abban, hogy kiderüljön, milyen típusú a jelenlegi derékfájdalma. A különböző derákfájdalom típusokról itt olvashat többet. (készülő bejegyzés) Ha szimmetrikus a derékfájdalma és nem sugárzik a fájdalma a térdnél lejjebb korábban illetve korábban szeretett hason feküdni, akkor próbálja ki a hason fekvést. A hason fekvésről ebben a készülő bejegyzésben még fontos dolgokat találhat. 
Ha egyértelműen egy oldali a fájdalma, akkor feküdjön le a fájós oldalára, várjon 30 másodpercet és figyelje meg mit érez! Most próbálja meg, hogy ha megtámasztja a a derekát, mi változik?
Ha nagyon jól eső az érzés a  derék ilyen formájú megtámasztása, akkor használja tudatosan a pihenések idején!
Ha szeretné megérteni mi lehet a magyarázata, hogy a megtámasztás segít, akkor olvassa el ezt a készülő bejegyzést. 


A lenti kisfilmben az új-zélandi McKenzie-terapeuta kollégám Greg Lynch ezen a videón elmagyarázza a használatát. 

Posted in Hátfájás, McKenzie-módszer videó, Porckorongsérv and tagged , , , , , .